5 Ocak 2013 Cumartesi

Kolik mi?

Kızımla birlikte bambaşka bir dünyaya adım attım. Annelik dünyası.

Her şey hayal edilenden de öte muhteşem bir şekilde ilerliyor. Alışamayacağım, yapamayacağım dediğim her şey şimdi o kadar kolay ve sıradan geliyor ki tarif edemem. Hatta başlarda yaşadığım sıkıntılarıma şimdi gülüyorum. Evet hala zor, evet hala yorucu ama alışıyorsun zamanla. Ve artık anlıyorsun her ağlamanın aynı olmadığını....

- Çığlık şekline başlayan ve ingalarla devam ederek ağlıyorsa açlık,
- Bacaklarını çekerek ağrıyorsa gaz,
- Keyfi yerinde iken bir anda yüzünü buruşturup ağlıyorsa, pozisyonundan sıkıldı değişiklik istiyor...

Şuan yapabildiği tek şey ile kendini ifade etmeye çalışıyor ve bende onu can kulağı ile dinliyorum:)

Tabi hala çözemediğim halleri oluyor. Özellikle de akşam üzeri başlayan ve gece 2-3 e kadar devam eden nedensiz gaz sancıları. Kolik...
Doktor ilk söylediğinde kabul etmek istemedim. Ağlama krizi hep aynı saatlerde başlaması ve özellikle son zamanlarda kollarını da kasmaya başlayınca durumu kabullendim. Ama biliyorum ki bu dönem her bebeğin yaşadığı bir süreç.
Adı kolik yada başka bir şey gelişim sürecinin bir parçası. Biraz araştırdığımda fön makinası, elektrik süpürgesi gibi gürültülü seslerin bebeği rahatlattığı söyleniyor. Ben hiç birini denemedim. krizi başladığında emzirme aralarında onun kucağıma alıp başlıyorum evin içinde gezinmeye. Gezinirken de onunla konuşuyorum. Kendisi yokken yaptıklarımızdan ve onunla birlikte yapacağımız güzel şeylerden bahsediyorum. Hafifçe de sırtını ovuşturuyorum. En azından böylece belirli aralıklarla sakinleşmiş oluyor. Tabi bu şekilde kucağa ve kucakta uyumaya alıştı. İşin kötüsü sadece bende sakinleşiyor. Aynı yöntemi babası ve büyükler deniyor ama olmuyor. Şimdilik bu durumdan hiç şikayetçi değilim. Bence çok güzel bir duygu:) Büyükler "yandın sen ilerleyen aylarda çok yorulacaksın" deseler de ben inanmıyorum. Nasıl başladıysa öylede biter...

Hal böyle olunca hayatımızda bazı küçük değişiklikler oldu. Mesela akşam saati sinemaya gitmiyoruz da haftasonu sabah seanslarına gidiyoruz. Yada arkadaşlarımızda akşama kadar kalmıyoruz belli bir saatten sonra dönüş yoluna geçiyoruz. Dediğim gibi gerçekten küçük değişiklikler :)

Yaşadığım bu dönemden son derece memnunum ve her anımın tadını çıkarmaya çalışıyorum:)


1 yorum: